Sme vláda bez škandálov. ISTOTNE.

26. októbra 2012, peter333, Nezaradené

„Ahoj, čo nové.“ – pýtam sa kamaráta, riaditeľa jednej firmy, ktorého vidím po pol roku.

Vyzerá zničene, očividne je na tabletkách.

„Všetko je na h…“. vraví rezignovane „Biznis nejde, prepúšťam ľudí, neplníme plány.Už rok som na základe (rozumej 1000 Euro/mes.) a rezervy čo chvíľa sú fuč. Len hypotéka s bývaním ma stojí 1.100 Euro“.

Sa odmlčí a pozrie na svoju 6 mesačnú dcérku.

„A čo stojí dieťa, to to nechcem ani počítať.“

„A čo biznis so štátom, sa zadarilo?“ vyzvedám.

„Ale l….. lobing je ešte húževnatejší ako bývaval, len páni sú opatrnejší.“ odpovie.

„Ako opatrnejší?“ nedá mi.

„Jednoducho ideš na rokovanie s pánom xy, na sekretariáte odovzdáš mobil, aby si náhodou nenahrával, pustia nahlas muzičku a na papier napíšu, popr. zašepkajú o koľko treba navýšiť zákazku.“

„A o koľko tak navýšia?“ idem po informáciach.

„Spravidla o 50%-100%, s ospravedlnením, že to nie je pre nich.“ mávne rukou.

„Kokso, nedá sa s tým niečo robiť?“ skúšam.

„Čo sa da s tým robiť?“ pozrie na mňa ako na dementa. „To ako mám udať človeka, ktorý pýta úplatok? Ti je…e? Po prvé, nemám žiadny dôkaz, po druhé ak aj by bol, ich prepojenia na políciu sú viac ako nadštandardné a ak by aj neboli, súdnictvo je ISTOTA, že nič sa neudeje. Naopak, mňa zažalujú za krivé svedectvo, majitelia ma kopnú do zadku a so ženou a malou pôjdem na ulicu. Ver mi, nedá sa s tým nič robiť. Špina je zažraná tak, že ju nič na svete nevyperie.“

Asi takto skončil náš rozhovor na túto tému.

Rezignovane a beznádejne.

O pár dní nato v jednej relácii počúvam od jedného súdruha  o tom, že sú vláda bez škandálov.

ISTOTNE. Pomyslím si.

Preto sme na 140 mieste zo 144 krajín čo do vymožiteľnosti práva a na 138 mieste čo sa týka korupcie.

(VIAC: http://hnonline.sk/ekonomika/c1-58082260-hanbou-slovenska-je-vymozitelnost-prava )

 

PS: Aj  preto si prídem 17.11.2012 vziať svoju krajinu späť.  ( http://www.1711.sk/ )