Založ si blog

Podnikanie po Slovensku „aneb“ sedíme na káve. ( 1. časť )

ÚVOD:

V tejto minisérii sa nebudem venovať podnikateľom nacucnutých na štátny rozpočet, ktorí by bez štátnej zákazky navýšenej zväčša o stovky percent zahynuli niekde pri ceste… Ani tým, ktorí drú deň noc, aby mali na slušné bývanie a mierny nadštandard, ktorý im žlčovito závidia tí menej podnikaví … Chcem sa venovať tým, vďaka ktorým je názov podnikateľ rovnaká nadávka ako politik..

PS: Všetky mená a udalosti su vymyslené a pre istotu budem písať v prvej osobe. 🙂

ČASŤ PRVÁ:

Volám sa Peter a začal som podnikať pred troma rokmi.

Nie som žiaden génius, ale vytrvalo sa pohybujem medzi významnými ľuďmi, ktorí ma pre schopnosť ich obdivovať a chlastať s nimi, majú vcelku radi.

Môj podnikateľský príbeh začal asi takto:

Na jednej z mnohých pitiek, kde sa schádzajú spomínané podnikateľské aj nepodnikateľské celebrity, som  vďaka vytrvalému dobíjaniu a olizovaniu nemenovanej dierky, aj ja našiel svojho dobrého strýčka Sama.

Prehodili sme pár slov, perlivo, hlučne, skoro od srdca som sa zasmial jeho vtipom a na druhý deň som už mohol hovoriť, že Jožo je kamarát (na Slovensku je to tak – „schopnosť“ mať kamaráta znamená ďaleko viac ako nejaká všivavá odbornosť alebo charakterová črta). A za kamaráta sa považuje aj ten, ktorý stál cca 5 m od môjho stolíka, na tej istej párty samozrejme ).

Druhý krát sme sa stretli už o 3 týždne na nejakých meninách, či narodeninách, či na.. To nie je podstatné.

Skrátka Jožo ma okamžite, ani nie po 40-60 sekundách, spoznal. Široko sa na mňa usmial a opýtal sa ako sa mám (s istotou môžem povedať, že v hlase som počul úprimný záujem).

Moje meno si síce nepamätal ale jeho mimika jasne vravela, že ma už videl.

Strávili sme spolu krásny večer,  chlast tiekol prúdom, dievčatá vo veku naších dcér sa okolo nás točili.

Bolo všetko super, až na doterných riťolezov, ktorí tiež chceli prefíkane zabrať dierku, ktorú som si uchmatol pre seba..

Keď sme už mali v sebe po litri tvrdého alkoholu (samozrejme kvalitného, my už len taký.. zvykli sme si..) a keď sa jeho análik uvoľnil od iného rektálneho skialpinistu, som mu podsunul svoj podnikateľský nápad.

Nenápadne, s troma veľavýznamnými žmurknutiami, s desiatimi opatrnými poobzeraniami sa pod, nad, poza, vľavo, vpravo, čím som vytvoril dôvernú atmosféru (v tú chvíľu som dokonca cítil, akokeby sa rodilo niečo silnejšie… priateľstvo).

Môj nápad, ktorý sa zmestil na jednu A4-ku.

Bez textu, s jedným fotom.

A vtedy povedal  tú vetu, ktorá sa mi rozozvučala v ušiach ako nadpozemská filharmónia.

„Príď zajtra za mnou.“

 (pokračovanie nabudúce)

Prečo zajtra (25. 11. 2014) sa zúčastním na Pochode proti korupcii.

24.11.2014

1. Finančný rozmer Korupcia je vo výške 1 miliardy za rok. Ak to prerátam na moju 4 člennú rodinu, zmizne nám ročne z peňaženky cca 200 €. To máme 100 rožkov, 20 masiel, 20 pív, 5 kg hovädzej roštenky, 10 kg ovocia, 10 kg zeleniny, kilo kávy a jedno lego pre decká. K tomu ak zoberieme hordu úradníkov a nadspotrebu štátu ako takého, zmizne mi z peňaženky ďalších [...]

Asi ako vyzeral prejav pred rozpočtom na rok 2015.

16.10.2014

Tak Vás tu všetkých dnes vítam, skôr ako sa pustíme do práce, dovoľte krátky úvod. Väčšina z nás, ako tu sedíme, netuší ako sa pracuje inak ako vlastnou hlavou, netuší čo je to žiť z priemernej mzdy, bývať v 2 izbovom paneláku, chodiť na dovolenky na rodičovskú chalupu. Zvykli sme si na určitý štandard a nie je tajomstvom, že ten nadštandard sme si vybudovali zo [...]

Poistenci Dôvery, prekazte prosím megakšeft politikovi a jeho sponzorovi.

04.11.2012

A vráťte sa do VšZP. Úvodom by som chcel povedať, že súhlasím s Ficom v jednom. Súkromné poisťovne si nemajú čo vytvárať zisk z peňazí, ktoré my musíme povinne odvádzať. Ak MUSÍME, tak v tom prípade si poisťovňa NESMIE. Nech si zisk vytvára doplnkovými pripoisteniami. Napr. že Vás zaočkuje sestrička s pevným guľatým zadkom. Že Vás popočúva doktor, ktorý [...]

Rusko, Ukrajina, vojna, konflikt, Donbas

Omilostení zločinci páchajú v Rusku zverstvá. Brutálne vraždy a znásilnenia veteránov z frontu otriasli krajinou

24.04.2024 16:17

Bývalý vojak svoju obeť najskôr uškrtil a potom rozrezal jej telo na menšie časti, ktoré natlačil do dvojice kufrov. Ďalší brutálne zavraždil a znásilnil penzistku.

súdna rada výbor

Výbor odobril odvolanie členov súdnej rady, Mazák a Majerník to odmietajú

24.04.2024 15:20

Koaliční poslanci odvolávanie odôvodňujú stratou dôvery a pochybnosťami o svedomitom výkone právomocí členov.

medveď

V okolí obce Košická Belá sa vodičovi pred autom zjavil medveď

24.04.2024 14:52

Polícia vyzýva na ostražitosť a opatrnosť.

sneh, bratislava, sneženie

SHMÚ upozorňuje na sneženie na severnom Slovensku

24.04.2024 14:21

Meteorológovia vydali výstrahu prvého stupňa.

peter333

"Radšej budem nenávidený za to, čo som, ako milovaný za to, čo nie som" - André Gidea

Štatistiky blogu

Počet článkov: 33
Celková čítanosť: 83526x
Priemerná čítanosť článkov: 2531x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy